söndag 19 april 2009

Oj, oj, oj!

Vissa ska inte ha en blogg! Tyvärr hör jag nog till den gruppen! Jag tar mig inte tid att skriva här, glömmer bort att jag kan lägga in foton på saker jag gjort och kommer inte på saker att skriva om som kan vara intressanta för andra att läsa!

Jag har så mycket att tänka på att något av det borde ha någon form av substans kan man tycka! Jag har på den senaste tiden fått två helt olika och oberoende av varandra jobberbjudanden, trodde aldrig att jag skulle kunna bli headhuntad, men det verkar som jag är intressant på olika håll, och det är enormt smickrande! Att förslagen kom inom 24 timmar är konstigt när man aldrig varit med om det förut, men vilken boost för självförtroendet! Inget av dem är säkert än, de olika parterna vet inte om varandra, men i huvudet på mig slåss de som gladiatorer. I natt var jag uppe och skrev + och - listor, det slår över ordentligt på det mest osäkra, konstigt nog! Jag får väl återkomma om detta.

Dessa tankar skulle kunna fylla all min tid, men jag både jobbar och pluggar ju, så det blir ett misch-masch av allt! Hela tiden! Jag har dessutom väldigt mycket idéer nu, för stort och smått och de får inte heller blomma ut ordentligt, det är små knoppar i en stor blandbukett, men utan rätt skötsel vissnar de. Kanske ska inte alla knoppar skötas på samma sätt, inte dela vas eller rabatt, vissa tar för stor plats, lever på andras utrymme och några små, vackra, fantastiska kanske därför tynar bort och försvinner. Vissa knoppar kanske sprider sig, skjuter nya skott i en annan riktning och hamnar på en helt annan plats, där något annat startar.

Jag vet inte om metaforer är helt rätt när man är så virrig som jag är för tillfället!
Något jag ser fram emot är Scrapeventet nästa helg, det ska bli så roligt! Då får jag sitta och ta emot kreativitet en hel helg, fantastiskt!

Nu ska jag nog vila mitt lilla huvud, så det klarar en ny arbesvecka!
Var rädda om er!
Kram, Helena

Inga kommentarer: