fredag 25 september 2009

Dagens skörd

Jag har hunnit rätt mycket idag, trots en längre stund vid datorn i förmiddags. Jag har förberett för garderobssystemet i klädkammaren, varit på IKEA och lämnat tillbaka saker, köpt nya saker på samma ställe, besökt RUSTA för att köpa vakumpåsar jag sett i ett reklamblad ( men det var för nästa vecka så det fanns inga!), satt ihop en hylla, satt upp en fin panelgardin på lilla toaletten, kört och hängt två tvättar samt med hjälp av N satt upp början av vårt hyllsystem. Det ska bli skönt att börja hänga upp kläder, jag kanske blir av med två kartonger bara på den stången! Det ska dessutom bli kul att planera resten! Jag har en förmåga att gilla att tänka ut smarta lösningar på olika saker, kan gå upp mitt i natten för att skriva ner eller rita upp något smart. Oftast är det smart på morgonen efter också! Ibland blir det dock konstigt, i förra veckan, när stressen för flytten var extrem, var jag uppe på natten och skrev ner en bra grej i min kom-ihåg-bok. Jag kom inte ihåg det när jag vaknade utan såg det senare på dagen och kunde inte riktigt inse storheten i min idé längre. I min bok stod det:

"Bra idé:
Måla matsalsmöbeln vit och ställa i M´s rum"

Antingen har min hjärna kokat och jobbat lite för länge på övertid, eller så ser den möjligheter jag inte riktigt ser lika klart i dagsljus!

Nu ska jag och N se "MILK" med Sean Penn.
Tack och God Natt!

Inga kommentarer: