söndag 16 november 2008

Jag skriver inte alls ofta här, hade inte tänkt denna blogg som en skrivblogg, utan som en pysselblogg att lägga ut mina bilder på olika pyssel. Nu har jag inte pysslat så mycket, utan mest jobbat i trä, som är mitt jobb (träslöjdslärare). Jag har olika utbildningar, lärare och hantverkspedagog, och nu läser jag till träslöjdslärare på distans. Vi har jobbat med att göra en mask bl a, och min har tagit väldigt lång tid att göra klar. Hon fick eget liv efter ett tag och jag har skrivit en saga om henne också. Här är en bild av henne:




Masken är gjord i lind, som jag huggit och skurit för att få som jag ville. Hon är sedan betsad, fått utskurna mönster, en massa pärlor som hår och dekorationer och ett pärlband över ansiktet. Jag skrev en saga till och gjorde en liten bok för den, den ser ut så här:



Jag vet inte varför bilden står på högkant, lyckades inte ändra det, så ni får stå ut!

Den här hamnade också på högkant, har inte orka att försöka ändra, resten kommer nog också vara så... Det står: Att minnas.

Här är sagan om Aneleh, minnenas gudinna.

Jag fick hjälp på jobbet att läsa in sagan med djungelljud i bakrunden, och skivan är på sista sidan. Jag var i Linköping i veckan och redovisade detta, och fick jättemycket beröm! Det är roligt att få beröm för något jag är så nöjd med och har lagt ner så mycket arbete på!

Lite pyssel måste jag ju få med även i en träslöjdsutbildning! Det går ju inte att inte utnyttja det man kan och tycker blir fint!

Ha det bra, var rädda om er!

Kram, Helena

Inga kommentarer: