fredag 21 november 2008

Sorg...

Jag har sorg. Min mormor dog i dag, vid halv elva i förmiddags. Det känns konstigt lugnt i kropp och knopp, jag har ju varit förberedd på detta sedan i somras då hon blev sjuk. Jag stod nära min mormor och uppskattade henne väldigt mycket och det kommer att bli tomt utan henne. Sorgen jag känner är en saknad, men inte en saknad som lamslår, som den när min vän P dog, 30 år gammal. Jag har varit lite rädd att jag ska ramla ner i ett sorgemörker när mormor dör, men det här känns konstigt nog helt normalt. Jag har gråtit mycket under mormors sjukdomstid och nog börjat bearbeta vetskapen om att hon inte var odödlig för ganska länge sedan. Jag har hälsat på mormor mycket den senaste veckan; lördag, måndag, onsdag, torsdag och idag, så det känns som om jag fick tid att avsluta med henne. Jag och mamma har kommit varandra ännu närmare dessa dagar, det känns bra att jag har kunnat dela detta med henne, och stötta henne lite.
Jag ska försöka fortsätta hjälpa henne inför tömning av mormors lägenhet och begravningen, just nu känns det inte så jobbigt, men det kanske kommer.
Ha det bra, var rädda om er!
Kram,
Helena

Inga kommentarer: