söndag 23 november 2008

Matt och trött...

... känner jag mig nu. Det är som om allt kom över mig i går kväll och idag har jag verkligen inte fått mycket gjort. Jag har vikt tvätt och bytt lakan, det gills väl lite.
Min mormor hade en oval fin kristallskål som hon pratade om sista gången jag var hemma hos henne, innan hon las in på sjukhuset. Hon berättade att hennes morfar gav den till hennes mormor i förlovningsgåva, och att den då var fylld med vita hyacinter. Mormor sa också att hon ville att den skulle finnas kvar i släkten och när jag berättade det för mamma sa hon att jag fick den om jag ville ha den. Jag ville självklart ha den och har redan planterat vita hyacinter i den. Den står i fönstret med en "snöbollsislykta" på varsin sida, det är jättefint. Hoppas hyacinterna snart börjar blomma, så vi får den härliga doften härhemma.
Var rädda om er!
Kram,
Helena

Inga kommentarer: