torsdag 18 december 2008

STRESS!

Att fixa:
*skrivuppgift, senast i morgon
*hemtenta, senast söndag
*present till M, i dag!
*kort till M, i dag!
*fixa till M´s middag, i morgon
*julkort, hjälp!
*städa, i dag och o morgon
*julklappar, måndag och tisdag
*hämta bilen, i dag

Det räcker och blir över! Jag kom just hem från min kurator, och det vi kom överens om var att jag ska sänka mina krav på mig själv, vi i familjen ska sänka tempot och jag och N ska vara mer närvarande med barnen, så kanske de blir lite lugnare. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna sänka min ambitionsnivå, men det kanske blir automatiskt när tiden inte räcker.

Nu måste jag i väg och hämta bilen, köpa present och sen ska jag göra kort, skriva klart inlämningsuppgiften, göra listor på vad som ska göras i morgon, sätta igång en tvätt, till Posten, och allt detta innan barnen ska hämtas.
Jag tycker inte jag riktigt lyckas med det där att sänka tempot...

Ha det bra, var rädda om er!
Kram,
Helena

Inga kommentarer: