lördag 20 december 2008

Vad jag gjort...

från förra inlägget är en del, men som vanligt blir allt inte som man tänkt sig! Det som hänt är skrivet med kursiv text.
*skrivuppgift, senast i morgon, det skickade jag in för ca två timmar sedan, dvs ett dygn senare än jag tänkt.
*hemtenta, senast söndag, skrev jag klart alldeles nyss, blev halvt hysterisk när allt försvann när jag tryckte på avsluta tentamen-knappen, men jag tror att det betydde att jag skickat iväg den, hittade mitt namn med orden: "inte bedömd "bakom.
*present till M, i dag! Fixat, och presenterna mottogs med glädje i går morse.
*kort till M, i dag! Fixat, sent på torsdagskvällen blev jag klar, blev mycket nöjd, ska lägga ut ett foto så fort jag fört över bilderna till datorn. Jag har använt 1mm tjock ståltråd att forma M´s namn med, sedan virade jag lila tunn ståltråd med pärlor runt.
*fixa till M´s middag, i morgon, Vi hann handla en himla massa mat för en himla massa pengar innan vi insåg att födelsedagsbarnet vi blivit kallade att hämta för att hon var så hängig( vi trodde det var nerverna som spelade ett spratt), var riktigt sjuk, hade helt plötsligt hög feber och grät för att hon var så rädd och ledsen för att vi skulle ställa in allt. Mormor och morfar tänkte trotsa febern och likaså kära kompisen M. Ungefär 20 minuter innan gästerna skulle komma började M kräkas, så det var bara att ställa in allt.
*julkort, hjälp! Ingen förändring!
*städa, i dag och o morgon, det hann vi göra innan kalaset ställdes in och det känns väldigt bra, alltid skönt med nystädat!
*julklappar, måndag och tisdag, måndag och tisdag har ju inte varit än;)
*hämta bilen, i dag, fixat!
I dag har det varit en lugn dag, M har mått mycket bättre, lite febrig, men inga fler kräkningar sen i går kväll. Nu får vi bara hoppas att vi andra klarar oss, kan man bli smittad igen om man haft kräksjukan? Vi har inte haft vinterkräksjukan, den låter mycket allvarligare än det vi haft, vanlig magsjuka bara. Vi vill dock inte ha det igen nu före jul. Det är väl bara att räkna med förstås, med tanke på hur våra liv gått i sjögång det senaste halvåret. Det vi lärt oss är att allt ordnar sig, men man vet inte vad priset blir förrän efteråt... Jag är rädd att N och jag slits sönder, vi glömmer bort det som är bra för att det är så mycket som är jobbigt nu. Ska jobba på att bli en bättre fru och mamma!
Nu ska jag ta ett glas vin och skåla med min man!
Ha det bra, var rädda om er!
Kram, Helena

Inga kommentarer: